Ved AWS kurser skal man overveje udbud og efterspørgsel

02 December 2019
Anders Lundtang Hansen
Ved AWS kurser skal man overveje udbud og efterspørgsel

Hvis det var nemt at starte en forretning og få udelukkende opadgående succes fra starten af, så ville de fleste mennesker nok gøre det med det samme.

Men udover der er mennesker i samfundet, der skal lave andet end at drive forretning med et produkt, en service eller andet, for at tandhjulene kan hænge sammen, så er der også mange vigtige ting ved at drive forretning, som er svære.

Selv den mest erfarne og den helt purunge og grønne iværksætter kan have svært ved at regne det ene parameter ud, som jo er udslagsgivende for, om man får succes – og her tænker vi ikke på, at man synes, man har gode medarbejdere, en marketingstrategi og mere til, selvom dette selvfølgelig er vigtigt.

Vi kunne i teorien skrive en alenlang afhandling om, hvad der skal til for at føre en succesrig forretning, men vi fokuserer i dette på et specifikt område: nemlig udbud og efterspørgsel.

Og vi tager i denne forbindelse udgangspunkt i et AWS kursus, hvor man måske ikke er sikker på, hvor eller få af disse, man skal oprette.

Kort fortalt er udbud og efterspørgsel vigtige parametre, når man handler i specielt vestlige lande, hvor det er de frie markedskræfter, der dominerer handlen, og det ikke er staten, der 100 procent kontrollerer disse ting.

Dette betyder, at man skal overveje, hvor mange af den type kurser, man slår op, for man vil jo gerne have nok tilmeldte til dem alle, og jo flere kurser man har, desto flere penge kan man tjene.

Men bookes disse kurser ikke, så er der gået tid og penge på at oprette dem, og så er det en udgiftsforretning.

Man kan gøre det eksklusivt og have få kurser med få pladser, men så er det måske ikke nok til at få virksomheden til at løbe rundt.

Desuden kan et AWS kursus være sæsonbetonet; har folk råd til den slags først på måneden? Er tilmeldings-prisen fornuftig og meget andet.

Mange ting skal overvejes i den proces.

More articles