Spar penge på den helt rigtige vicevært

26 August 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Er du medlem af en bestyrelse for en boligblok ved du sikkert også at der er en del arbejde med og omkring bygningen. Der skal vaskes trapper, ryddes sne om vinteren, slås græs og andre lavpraktiske opgaver. Men derudover er der også vedligeholdelsesopgaver i og omkring bygningen. Det vil ofte være viceværten der kender bygningen bedst og vil finde de områder, der skal have ekstra opmærksomhed.

Den opmærksomhed kan i sidste ende spare jer for mange penge, da problemerne kan tages i opløbet. Udover den praktiske og håndværksmæssige side, vil det ofte også være jeres vicevært, der vil kende jeres beboere bedst og hvilke udfordringer de kan have. Det er derfor ikke hvem som helst der kan være vicevært.

At finde den helt rigtige vicevært

Da det som skrevet ikke kan være hvem som helst som kan blive en god vicevært. Drejer det sig blot om trappevask og snerydning kan i ansætte en studerende, men det er alle de andre områder, der både er af praktiske og sociale karakter, der markere en god vicevært. 

I har mulighed for selv at ansætte en vicevært eller i kan ansætte et ejendomsservicefirma til at varetage opgaven. 

Ligesom at man som regel kalder flere personer til en samtale for at finde den bedste kandidat, bør i også få et tilbud fra flere firmaer. Det er en god ide at starte med at lave en liste over de opgaver i gerne vil have dem til at vare tage. Gerne i prioriteret rækkefølge. 

Ved at få flere tilbud får i også et godt overblik over prisniveauet. Bed også gerne om referencer og hør nuværende og tidligere kunder, hvad de har haft af oplevelser med firmaet. Hvis de har haft gode og positive oplevelser med firmaet, er der stor sandsynlighed for at det vil du også opleve.

More articles